1. Prawo do odstąpienia od umowy
Zgodnie z ustawą o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r., klient ma prawo odstąpić od umowy zawartej na odległość w ciągu 14 dni od dnia otrzymania zamówienia, bez podania przyczyny.
Wyjątki od prawa odstąpienia od umowy:
- Produkty, które zostały otwarte i ich stan higieniczny nie pozwala na dalszą sprzedaż (np. otwarte kosmetyki, których opakowanie gwarantuje nienaruszalność).
- Produkty spersonalizowane na indywidualne zamówienie klienta.
2. Proces zwrotu dla klientów posiadających konto
- Klient może zgłosić zwrot logując się na swoje konto w sklepie PrestaShop.
- W panelu klienta należy przejść do sekcji "Zwrot produktów" i wybrać zamówienie, które ma zostać zwrócone.
- Po zaznaczeniu produktów do zwrotu i wypełnieniu formularza zgłoszenia, należy potwierdzić zgłoszenie.
- Zespół sklepu skontaktuje się z klientem, aby przekazać szczegóły dotyczące zwrotu, w tym adres wysyłki i dalsze instrukcje.
3. Proces zwrotu dla klientów bez konta
- Klienci, którzy nie posiadają konta w sklepie, mogą zgłosić chęć zwrotu mailowo pod adresem: kontakt@zielonyszept.pl.
- W zgłoszeniu należy podać: numer zamówienia, imię i nazwisko, produkty, które mają zostać zwrócone, powód zwrotu (opcjonalnie).
- Zespół sklepu skontaktuje się z klientem w celu przekazania szczegółów dotyczących zwrotu.
4. Warunki zwrotu
- Zwrot produktów możliwy jest tylko wtedy, gdy: produkt nie nosi śladów używania, opakowanie jest nienaruszone (jeśli produkt posiada zabezpieczenia gwarantujące higieniczność).
- Klient zobowiązany jest odesłać zwracane produkty w ciągu 14 dni od zgłoszenia chęci zwrotu.
5. Zwrot środków
- Zwrot pieniędzy zostanie dokonany na wskazany numer rachunku bankowego lub w sposób zgodny z metodą płatności używaną podczas zakupu.
- Sklep zwróci pełną kwotę za zwracane produkty oraz (jeśli dotyczy) koszt najtańszej oferowanej formy wysyłki. Koszty odesłania zwrotu ponosi klient, chyba że zwrot wynika z błędu sklepu.
6. Adres do zwrotów
Zwrot produktów należy wysłać na adres podany w instrukcji zwrotu, który zostanie przekazany po zgłoszeniu zwrotu w panelu klienta lub drogą mailową.
7. Kontakt
W przypadku pytań dotyczących zwrotów prosimy o kontakt:
📧 kontakt@zielonyszept.pl